tisdag 1 november 2011

My stress levels went down this morning

Under pask och sommerlovet maste vi gora minst 10 veckors praktik pa olika kliniker och jag har stressat jattemycket over detta. Pa pasklovet hade jag tankt gora 3 veckor hemma i Sverige sa det kanns ganska lugnt. Har sokt pa Lackeby men om jag inte far dar sa kan jag ju alltid vara pa Kalmar djursjukhus. Nej, det jag har gatt runt och stressat over ar de 7-8 veckorna som jag maste gora i England pa sommarlovet. Jag har alltid avskytt att prata i telefon sa jag har skjutit upp det hela och det har gjort att jag bara kant mig mer nervos. Sa idag tvingade jag mig att ringa. Kande mig sa nervos att jag madde illa. Nar jag val pratar med nagon har jag inga problem, det ar att lyfta luren och sla numret som ar det svara. I alla fall sa ringde jag till en hastklinik och receptionisten sa jag skulle skicka ett mejl till dem med datum och sa vidare och sa skulle hon vidarebefodra det till chefsveterinaren. Hoppas att de svarar, aven om jag inte kan komma sa vill jag ju hellre hora det an att ga och vanta. Laste pa deras hemsida att chefsveterinaren ocksa gick pa RVC sa det maste ju vara till min fordel ;) Eftersom jag inte har bokat nagon praktikplats for sommaren an sa sa jag att jag kunde narsom. Kanske var lite dumt eftersom jag nu inte kan boka fler innan jag hor fran dem men bra hastklinikplatser ar ganska svara att fa sa jag tankte att det kan ju vara bra att spika den forst. Smadjurskliniker finns det hur manga som helst sa det borde vara ratt sa latt att hitta. Dessutom, nu nar jag faktiskt har ringt upp ett stalle sa kanns det inte lika hemskt att ringa fler.

En annan sak som gjorde att min stressniva sjonk var att jag har hittat en djurvakt at Patches over jullovet. Jag satte in en annons igar pa skolans hemsida och den tjej smsade mig i morse :) Hon bor inte i narheten men hon har bil sa hon sa att hon kan komma och hamta honom :) Sa nu behover jag inte oroa mig for det langre. Hon har haft marsvin innan sa det blir nog jattebra.

Jag ber om ursakt for att detta inlagg nog var ganska ointressant, men i brist pa annat, haha. Nu ska jag promenra bort till skolan for grupparbete och forelasningar. Vi hors!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar