onsdag 5 mars 2014

Det här med jobb

Igår fick jag plötsligt ett infall och bestämde mig för att börja blogga igen. Ganska många bloggar jag brukade läsa har lagt ner men kanske är det just det som fick mig att vilja börja igen? Just nu befinner jag mig i Edinburgh. Är ledig denna vecka men borde egentligen jobba med mitt research project. Ja ja, det är ju bara onsdag. Känns som om man aldrig får vara riktigt ledig, förhoppningsvis blir det bättre när man väl börjar jobba på riktigt. Egentligen borde jag nog fixa till mitt CV och börja leta jobb men känner att jag inte riktigt har orken. Skulle jättegärna vilja jobba på stället jag hade praktik senast men jag tror inte att de behöver mer personal. Eller deras chef ska pensioneras i juni men jag tror knappast att de vill ersätta honom men en nyutbildad. Liksom typ 40 års erfarenhet vs noll. Önskar att jag hade praktiserat där tidigare så att jag hade kunnat komma tillbaka för jag lärde mig massor och alla var schyssta. Fick till och med göra kejsarsnitt på en tacka! Veterinären gav mig skalpellen och sa "Here you go". Fick också dräktihetsundersöka kossor utan att veterinären dubbelkollade :)

Men tillbaka till jobbletande. Känner mig ganska stressad över att alla verkar skicka sina CVn hit och dit, vi tar ju faktiskt inte examen förrän i juli. Eftersom jag ska flytta upp till Skottland har jag ju i alla fall någonstans att bo, annars hade jag nog också börjat leta redan nu. Känns ganska läskigt det där med jobbintervju. Sitta och babbla om varför de ska anställa mig och inte någon utav de andra typ hundra sökande känns ju sådär. Men det löser sig nog. Tror det är bättre att lägga krut på att klara alla finals, sen kan man oroa sig för jobb när man väl har examen.

Ska nog ta och klä på mig, har suttit i pyjamas alldeles för länge. Missade ju semledagen igår så tror nog jag ska baka några idag istället. I Storbritannien äter de pannkakor istället för semlor så Corin fick välja men han valde semlorna :)

På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar