lördag 22 mars 2014

Busy bee in the lab

Denna veckan har gått väldigt fort känns det som. Jag har varit superbusy i labbet och inte hunnit skriva på min rapport så nu måste jag göra klart min inledning idag och imorgon, suck. Igår gjorde jag tre grejer samtidigt i olika lab; tränade på att göra PCR (vad heter det på svenska?), färgade lite slides och tog hand om mina embryos. Min handledare har inte varit särskilt hjälpsam utan jag får hela tiden fråga en massa olika random personer om hjälp vilket är ganska jobbigt. Ska in till Potters bar och handla och sen efter lunch måste jag verkligen sätta mig ner och skriva, blä.

Har förresten köpt en exercise run till marsvinen, de fick testa den igår. Tror de tyckte att det var spännande. Förut fick de ibland springa i vardagsrummet men då måste man passa dem varenda sekund och det är ganska svårt att fånga dem. Nu kan jag bara lämna dem i deras run och så kan de vara där i någon timme och springa av sig och busa. Har skaffat lite tunnlar och bollar så de har lite att leka med.
Hoppas ni får en bra helg, hitta på något kul vet jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar