tisdag 20 november 2012

Engelskt krångel

Just nu är ingenting kul. Allt är bara stressigt, jobbigt och krånglig. Har tentor om några veckor och praktiskt prov på min födelsedag, jippi. Klockan är snart två på eftermiddagen och jag har inte ens börjat plugga. Vid åtta på morgonen (när jag vanligtvis sätter mig ner och börjar plugga) frågade Corin om det gick bra att han ringde till arbetsförmedlingen först, telefonen är nämligen i extra rummet där jag sitter och pluggar. Tänkte att det tar väl bara fem minuter, allt han ville göra var att boka tid för ett möte eftersom han just nu är arbetslös. Tror det tog minst 40 minuter, och det var inte för att han var tvungen att stå i kö utan för att ALLT i England ska vara så fruktansvärt krångligt! De ville veta en massa saker, även om mig (!) trots att det inte är jag som söker bidrag. Jag kan förstå om de vill veta vad jag sysslar med och få bevis på att jag faktiskt är student men de ville veta helt sjuka grejer, typ hur många bankkonton jag har och hur mycket pengar jag har på mina konton. Helt stört tycker jag, vad spelar det för roll om jag har 100kr på kontot eller 10000kr, det är ju liksom inte jag som är arbetslös och vill ha pengar. Var tvungen att åka in till skolan och skriva ut en massa papper så Corin kan ta med sig det imorgon. Först ville de att jag skulle följa med men Corin sa ifrån att det har hon faktiskt inte tid med så istället måste han ta med sig både mitt pass och körkort. Trodde svenska arbetsförmedlingen var jobbig men inte fan har mamma behövt följa med på möte när pappa har varit arbetslös.

Eftersom vi var tvugna att åka in till skolan tyckte vi att vi lika gärna kunde åka och handla när vi ändå var ute och körde så det blev en sväng till Tesco. Tyvärr gick hela förmiddagen utan att jag hann sätta mig ner och plugga så nu har jag slösat bort en halv dag och känner mig ännu mer stressad än innan. Sitter just nu och sörplar i mig te men det känns nästan som om något starkare skulle behövas.

Återkommer om humöret vänder. So long

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar