fredag 23 november 2012

Birthday celebrations

Det blev en bra födelsedag igår trots att jag hade praktiskt prov på eftermiddagen. Det är inget vi får betyg i direkt utan det var mer som ett övningsprov. Fattar dock inte varför de måste lägga det nu innan tentor och så vidare när vi knappt har någonting i januari? Men men, at least it's done.

Igår bjöd Corin mig på bruch på resturangen/puben i byn. Jag åt Eggs benedict, inte helt fel ;) Sen på kvällen åkte vi till några kompisar för Thanksgiving dinner. Åt en massa god mat och hade det trevligt. Förrutom jul så är nog Thanksgiving en utav mina favorithögtider. Tycker att man kan få fira den även om man inte är amerikanare eller bor i USA. Tredje torsdagen i novemeber är det som gäller :)

Nu ska jag sätta mig och försöka plugga. Det går sådär. Känns som om vi har alldeles för mycket att plugga på (1.5 års föreläsningar och grupparbeten) och eftersom jag inte ens har tid att läsa igenom hälften känns det nästan lite meninslöst. But guess I should try.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar