söndag 2 september 2012

Den andra hälften

Om två veckor har Corin och jag varit tillsammans i fyra år. Herregud vad tiden går fort! Det känns ju som om det var igår vi träffades. Vet inte om jag har berättat hela historien från början men vi tar kör den nu.

Som ni redan vet så bodde vi i samma studentlägenhet/korridor. Jag var den första som flyttade in och hon som hade hand om boendet sa ingenting om att någon mer skulle flytta in samma dag. Så jag står i köket och packar upp grejor med Amy Winehouse på högsta volym och sjunger med i låtarna högt och ljudligt. Då kommer plötsligt tre personer in genom dörren (Corin och hans föräldrar) konkandes på en massa väskor och lådor. Stänger snabbt av musiken och hoppas innerligt att ingen hört mig sjunga. Hans föräldrar går sedan iväg för att fixa något och jag börjar prata lite med Corin och berättar att jag bara kom hit med två väskor och att jag måste gå och köpa täcke, kuddar, mat och så vidare. Han säger att han kan följa med och hjälpa mig att bära så vi knallar iväg och när vi kommer tillbaka så står hans föräldrar utanför och frågar surt vart han har varit någonstans. Tydligen så sa han aldrig till dem innan vi gick så de hade stått och väntat i säkert en timme haha.

I alla fall så tycker jag ju såklart att Corin är jättesöt och tänker att även om det inte skulle bli något (Så förbaskat bra tur kan man väl inte ha?) så verkar han väldigt trevlig så vi kan säkert åtminstone bli bra kompisar. Några dagar senare är vi på insparksfest på en pub i Camden och efters diverse billiga drinkar, vin och shots hettar det till lite, jag följer med till hans rum och tja resten är historia. Dagen efter var jag jätteorolig att han skulle ångra sig men han sa att det gjorde han absolut inte och sedan dess har vi hållit ihop. Kommer ihåg att Harriet (en utav de vi bodde med) hade ett litet "snack" med mig. Hon var orolig över att det inte skulle funka och att det skulle bli akward stämning i huset etc. Tur att hon hade fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar