söndag 3 juni 2012

Trip to Swedish territory

Denna vecka är det långhelg här i England. Tydligen är det 60 år sedan Elisabeth II kröntes till drottning och därför är vi lediga på måndag och tisdag. Inte mig emot. Igår skulle vi ha gått på ett street party i byn där min kompis bor men det blev inställt. Fast jag undrar om det verkligen var inställt eller om hon helt enkelt ångrade sig. Hon har varit lite konstig på sista tiden. I alla fall så ville Corin och jag inte sitta hemma och glo eftersom vi ju hade planerat att vi skulle iväg så vi bestämde oss för att åka till IKEA istället. I love IKEA! Fast när jag var yngre avskydde jag stället, tyckte att det var rena tortyren att åka dit. Vi fikade i resturangen och gick runt och tittade på grejer vi inte har råd att köpa. Lite fynd blev det dock och jag shoppade även loss i mataffären. Köper alltid lingonsylt och knäckebröd när jag är där :)

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. Blir nog en ganska slapp dag. Det är mulet och trist ute, annars hade jag velat gå till parken och sola. Ska nog plocka undan lite och sätta ihop lite grejer som vi köpte. Ganska skönt att ta det lugnt ibland. Hoppas att ni har haft en bra helg so far.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar