torsdag 10 maj 2012

Take it easy people

Just nu sitter jag i skolan och vantar pa att nasta forelasning ska borja. Idag har vi en galen tysk som forelasare, haha. Igar var jag pa riktigt surhumor, var arg och bitter hela dagen och det blev inte battre utav att vi hade en forelasning om business med and man som verkligen var up his own arse so to say. Avskyr verkligen manniskor som tror att de ar battre an alla andra. Nagot annat som jag ocksa avskyr ar ordet entrepenor. Nu ska helt plotsligt alla driva foretag och hitta pa grejor och det har nastan blivit en status grej att gora hundra grejor samtidigt och bli utbrannd. Ungefar som att man inte kan vara nojd med att jobba atta timmar om dagen som en normal manniska och ha ett liv som inte hela tiden involverar jobb. I dagens samhalle ska alla vara arbetsnarkomaner och sova typ tva timmar per natt. Varfor vill man strava efter det? Jag vill inte tillbringa resten av mitt liv med att jobba ihjal mig. Jag vill faktiskt ha ett liv och umgas med manniskor som inte ar kollegor. Men nej, nu ska ju alla strava efter att bli bast, att komma pa nagot nytt som revolutionerar det omrade man arbetar inom.

Jag menar don't get me wrong. Om folk vill jobba dygnet runt inte mig emot men tro inte att ni ar sa jakla speciella bara for att ni t ex gor extremt komplicerade benoperationer pa djur som mannen vi hade pa forelasningen igar. Man maste faktiskt inte vara amazing hela tiden, man kan vara nojd med att vara en helt vanlig manniska. Sa det sa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar