fredag 9 mars 2012

Jäkla paket

Den här veckan har innehållit en massa onödiga distrationsmoment, suck. Vi kan ju börja med Patches hö och spån som skulle ha levererats i onsdags. Satt hemma och väntade hela dagen, vågade inte ens gå till affären i fall de skulle komma. Jag är jättedålig på att vänta och har svårt att koncentrera mig på annat (dvs plugg) så snacka om jag var irriterad när paketet aldrig dök upp. Så på torsdagmorgonen ringde Corin upp dem och de sa att de hade varit tvugna att paketera om alltihop för att lådan hade gått sönder men att det nog skulle bli levererat någon gång under dagen. Eftersom ingen av oss kunde vara hemma (liksom hur många kan sitta hemma varje dag och vänta på paket) så satte vi en lapp på dörren där det stod att de kunde ställa paketet utanför. Tror ni de gjorde det eller? Nej, såklart inte! Så Corin ringde dem igen och de sa att de måste ha någon som skriver under att de har tagit emot paketet så därför måste jag stanna hemma idag trots att jag har föreläsningar i skolan. Till råga på allt är det ganska viktiga föreläsningar om shock. Tur att vi kan lyssna på våra föreläsningar på skolans hemsida. På eftermiddagen måste jag dock in till skolan för en practical så de gör bäst i att komma nu på förmiddagen. Vi försökte få dem att leverera paketet till posten (som vi bor granne med typ) men de sa att det var för stort.

I tisdags hade vi också en gubbe här för att kika på vårt badkar som det är stopp i och det tog en timma minst. Dessutom var han här igår också för att göra säkerhetskontroll på pannan. So many distractions! Grr. Hoppas nästa vecka blir less stressful.

Ber om ursäkt för ett extremt tråkigt inlägg, men ibland måste man skriva av sig lite, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar