torsdag 15 mars 2012

Angry dog groomers and leaking pipes

Oh dear what a day! Som jag har tjatat om tidigare så har vi stopp i badkaret och idag kom en annan gubbe hit för att kika på rören. Tydligen måste badkaret flyttas och rören läggas om och så vidare, men det ska han komma tillbaka och fixa en annan dag. Han lyckades lösa upp stoppet lite med kemikalier och sugpropp men det måste ju självklart fixas ordentligt senare. När han höll på och greja med badkaret så kommer en tjej från hundtrimmet nedanför och säger att det läcker in hos dem så rörmockaren fick gå ner till dem och lugna ner dem. När han öppnade upp och kikade under badkaret så upptäckte han att ett rör hade lossnat och det är därför som det läcker in hos butiken nedanför. Så han limmade dit röret igen så förhoppningsvis ska det stoppa läckaget. De där hundtrimstjejerna var inte glada precis men det är ju inte vårt fel att rören är kassa och rostar sönder. Vi försöker ju få det fixat iaf. Blir tokig snart. Tog upp hela min förmiddag då jag hade behövt plugga. Som tröst har jag beställt en pizza som jag väntar på. Nam nam. Take away delivery is the shit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar