söndag 4 december 2011

A great weekend

I lördags gick vi långpromenad i Gobions wood, ett naturreservat i närheten



Idag bakade jag pepparkakor. Hade några formar sedan innan men de förra hyresgästerna hade lämnat kvar en massa så jag fick plötsligt väldigt många att välja på :) På bilden ser ni även hur pyttelitet vårt kök är...




Till kvällsmat bakade jag engelsk Steak and ale pie. Namnam :)
Hoppas att ni har haft en bra helg. I veckan blev jag äntligen klar med min AHEMS rapport så i helgen har jag mest slappat och tagit det lugnt. Igår bakade jag lussekatter och idag blev det ju pepparkakor, så nu har vi kakor så det räcker till adventsmyset ikväll :)

Igår var alla i byn inbjudna till att titta på när de tände belysningen i julgranen som står mitt i byns "centrum". De hade en blåsorkester (som en utav mina kompisar spelar i) som spelade julmusik och olika stånd där man kunde köpa glögg, lotter, korv med bröd osv. Det var precis som en typisk scen ur Morden i Midsomer :) Hade inte blivit förvånad om någon plötsligt hade blivit mördad...

Bara två veckor kvar tills jullovet. Gud vad tiden går fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar