söndag 12 juni 2011

The move is getting closer

Har lite svårt att inse att vi faktiskt ska flytta om en vecka. De senaste tre åren har jag flyttat fler gånger än jag någonsin gjort tidigare, känns lite konstigt måste jag säga. Särskilt denna gången eftersom vi lämnar Camden och London för Brookmans park norr om city. Ser fram emot det samtidigt som jag tror att jag kommer att sakna Camden. Jag har ju faktiskt bott här i tre år plus att Camden är en väldigt speciel plats. Jag kommer sakna promenader i Regents park, Bar 55, the market, thai food på Camden arms, variationen av människor samt att ha allt så nära och lättillgängligt. Vad jag dock inte kommer att sakna är trängseln, ambulanserna och polisbilarna som susar förbi stup i kvarten, att det aldrig är tyst, att inte kunna sitta ute, fulla människor som ringer på dörren mitt i natten osv. Ska jag vara ärlig trivs jag nog bäst på landet men nu har jag ju i alla fall testat på att bo i en stad som har fler invånare än hela Sverige ;)
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar