fredag 25 mars 2011

Back from holiday

Då var man tillbaka i London igen, suck. Venedig var verkligen toppen. Det var lagom varmt och soligt alla dagarna och hotellet var bra. Precis innan vi skulle åka till flygplatsen i söndags uppstod lite panik då jag inte hittade laddaren till kameran och batteriet var nästan helt slut! Det slutade med att vi fick köpa två engångskameror på flygplatsen. Lämnade in dem för framkallning idag så det ska bli spännande att se hur korten blev. Tog dock lite kort med mobilen också för säkerhetsskull :)

Markusplatsen med Palazzo Ducale till vänster

Corin och jag på balkongen till Basilica di San Marco. Första dagen gick vi på lite allmän sightseeing

Utsikt från klocktornet, det blåste kallt som attan där uppe men det var det värt.

Piazza San Marco.


Hus längs med Canal grande

Jag och Corin på Burano, en ö utanför Venedig känd för sina färgglada hus. Tyvärr tog jag inga kort med mobilen därifrån :( Håller tummarna för att de andra korten blir bra istället.

Musselskal efter världens bästa spagetti vongole. Vi åt en massa god mat men denna var en klar favorit, bästa pastan jag har ätit. Och jag som egentligen inte äter fisk och skaldjur, tihi.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar