måndag 21 februari 2011

Notting hill och sticknojja

Hoppas ni har haft en bra helg. Snart blir det plugg för min del men en kort uppdatering ska jag väl hinna med :)

I lördags åkte Corin och jag till Nottinghill och Portobello road. Vädret var inte det bästa men det slutade i alla fall regna när vi kom fram. Gick runt och kikade bland olika marknadsstånd men köpte inte något.(Portobello road var ganska mycket större än vi trodde så det tog sin lilla tid) Corin hittade en tröja som han gillade men den fanns inte i hans storlek, typiskt för i vanliga fall hittar han ALDRIG något som han gillar.

Runt Portobello road finns det även en hel del gulliga småaffärer, bland annat hittade jag en som säljer garner, knappar, tråd, band, tyg ja allat möjligt som man kan behöva för att sy och greja. Har precis som modern min drabbats utav någon slags sticknojja så det slutade med att jag köpte stickor och lite garn. Har börjat sticka på en tröja så håll tummarna för att den blir bra. Har bara stickat halsdukar och strumpor innan så det blir en liten utmaning :)

Nähä nu måste jag öppna böckerna igen för lite parasitology. Bye bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar