söndag 8 juni 2014

What to do when you're in Sweden

Alltså gud vad seg det är att plugga. Two weeks done, two more to go. Försöker hålla igång motivationen med att fundera över vad jag vill göra när jag åker hem till Sverige efter mina slutprov. Så jag tänkte att jag skulle ge er en lista.
In no particular order...


  • Köpa lösgodis, har varit hemskt sugen i evigheter, haha
  • Mysa med pållarna. Tror Offan ska få sig ett bad och piffas till lite, det gillar hon.
  • Bada. Och sola. Varje dag. Vädergudarna måtte vara på min sida.
  • Springa slingan och avsluta med ett dopp i Bottorp.
  • Åka ned-cabbat på Öland i nya bilen.
  • Fika
  • Spela minigolf på Stensö. Pappas och min lilla tradition ;)
  • Äta glass. Uno gelato a day.
  • Äta kinabufé. Brukar alltid bli två gånger. Minst.
  • Gå på secondhand med mamma. Förslagsvis en dag då det råkar regna.
  • Dricka kaffe på varandan.
  • Promenera runt i stan.
  • Titta på Allsång på Skansen och Morden i Midsomer för maxad sommarkänsla (om det har hunnit börjat visas på TV?)
  • Grilla
  • Äta mammas specialrätter aka lasange, biffar, baconsås, falukorvsås, mousaka osv
  • Gå varvet runt byn.
Ja, vi får väl se hur mycket man hinner med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar