måndag 12 november 2012

Essays and stomach surgery

Känner mig fortfarande väldigt omotiverad och seg. Har en uppsats som jag måste skriva klart innan fredag (har inte börjat på den ens, bara letat lite artiklar). Egentligen är det inget skolarbete utan jag måste skriva den för att kunna söka en praktikplats jag vill ha.

Idag åker förrsten en kompis till mig till Mexico för att göra en stomach stapling (typ en variant av gastric band). Tycker det är rena vansinnet om jag ska vara ärlig. Tror inte att hon har tänkt igenom det hela ordentligt, det är ju liksom ingen quick fix. Bara för att man opererar magen så ändrar man inte livsstil. Dessutom tycker jag det är osmart att operera sig bara några veckor innan 4th year exams plus att det är slöseri med pengar. Tror hon betalar 8000 dollar eller något sånt. Först skulle hon ha åkt till Tyskland men det var för dyrt. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att åka helt själv till ett främmande land för att operera mig, but I guess we're all different.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar