torsdag 12 april 2012

Vet att jag inte har skrivit på ett tag men ibland har man ingen lust. Hur som helst så är det bara några dagar kvar tills jag åker tillbaka till England. Flyger ifrån Kalmar vilket är himla skönt. Dock får jag vänta i nästan fyra timmar på Arlanda, fast hellre det än att sitta på tåget till Köpenhamn.

Just nu har jag en tigerkaka i ugnen, blev sugen på att baka något. Har ju alltid tyckt om att baka, det har jag nog ärvt av farmor. Hon bakade alltid en väldans mycket kakor och annat när jag var liten. Hennes skafferi var jämt fullt av kakburkar, bullar och annat gott. När vi var där så brukade vi alltid baka något med farmor men eftersom Johanna och jag aldrig kunde enas om vad vi skulle baka så fick vi alltid göra varsin kaka.
  Nu förtiden blir det tyvärr inte så mycket bakande. Dels har jag aldrig tid och dels så blir man ju inte direkt smalare av att trycka i sig en massa kakor och bullar (tyvärr). Men ibland händer det ju att jag svänger ihop något, inget är ju godare än hembakat :)

So long friends

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar