lördag 3 mars 2012

Stumfilm och annat skoj

Som ni vet har jag varit på fruktansvärt dåligt humör den senaste tiden, dels för att jag är så stressad jämt men också för att jag är uttråkad. Jag promenerar samma väg till skolan varje dag, sitter i samma föreläsningssal med samma människor, gör grupparbeten med samma grupp, sitter vid samma skrivbord. Jag lämnar nästan aldrig byn vi bor i, ja förrutom när vi åker in till grannbyn Potters bar för att handla mat. Därför bestämde vi oss för att göra något roligt idag trots att vi egentligen inte har tid eller råd. Så vi tog tåget in till Camden, åt lunch på Blueskitchen (har inte prövat det stället innan men det var väldigt gott), tog en promenad i Regents park och sedan gick vi och såg the Artist. Vet inte om den filmen har kommit till Sverige än men den vann en himla massa Orscars. Det är en stumfilm som utspelar sig på 20/30-talet och jag förstår varför den har vunnit så många priser för den var jättebra. Måste ses.




Nu ska jag se till och hoppa i säng. Imorgon är det plugg som gäller.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar