torsdag 19 januari 2012

IKEA besök och drömmar

Vet att jag inte har skrivit på ett tag, har inte hänt särskilt mycket så har inte haft något särskilt att skriva om. I förrgår var en kompis och jag på IKEA efter skolan. Hon har precis flyttat till en omöblerad lägenhet så hon behövde köpa en del grejor och då passade jag på att hänga på. Köpte en jättefin kontorsstol (som jag inte har råd med men det kan vi bortse ifrån), lampskärmar till kök och badrum samt några andra smågrejor. Hittill har jag fått sitta och plugg på en hård och obekväm trästol så jag tyckte att nu fick det vara dags att skaffa något bekvämare. Jag sitter ju faktiskt ner största delen utav dygnets vakna timmar (tyvärr) så det kan ju vara en bra investering.

Önskar att jag hade mer pengar så att jag kunde köpa fler saker till lägenheten och få den att kännas lite mer som vårt hem. När man hyr möblerat känns det inte riktigt som ens egen, man har ju inte valt möblerna själv och man kan inte sätta upp t ex hyllor och tavlor på väggarna. Men har man inga pengar så har man inget val. Tycker ju trots allt väldigt mycket om vår lägenhet. Den är stor nog för oss, har stora fönster som släpper in ljus och har en liten uteplats utanför. Dessutom är Brookmans park ett trevligt ställe att bo på. Nej, man ska inte klaga men visst längtar man till den dag då man kan köpa ett eget hus och få inreda och greja precis som man vill. Men nu talar vi om säkert minst 10 år frammåt i tiden. Fast den som väntar på nåt gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar