tisdag 10 januari 2012

Fritidsstress

Hoppas allt är bra med er! Vi kan inte duscha för tillfället eftersom det är stopp i badkaret. Ganska irriterande, men jag har mejlat hyresvärden så jag hoppas han kan komma och kika på det. Får väl fylla handfatet med vatten och tvätta mig med tvättlapp. Håret kan jag tvätta imorgon i skolan efter rugbyn så det får klara sig en dag till. Corin tvättade sitt i handfatet men jag tror mitt är för tjockt och för långt för det.

När jag satt på Arlanda och väntade på flyget köpte jag ett nummer av Elle och i den stod det en bra artikel om fritidshets. På senare tid har det ju blivit trendigt att ha en miljoner saker att göra så fort helgen kommer, det ska bakas, fikas, tränas, brunchas, festas, pyssla osv osv. Man ska helt enkelt klämma in så mycket som möjlig på två dagar. När folk frågar vad man har gjort i helgen är det inte ok att säga att man satt och slötittade på TV.
  Jag tycker faktiskt att detta stämmer. Man känner sig på något vis lite misslyckad om man inte har lyckats klämma in 20 olika aktiviteter under helgen. Och dessutom känner man sig fruktansvärt tråkig. Men poängen med ledighet är ju att man ska känna sig utvilad, inte mer stressad eftersom man inte hann ta itu med tvätten t ex.

Mindre fritidstress åt folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar