torsdag 22 december 2011

Julförberedelser

Förlåt för dålig uppdatering, det blir så när man har fullt upp. I måndags kväll kom jag i alla fall hem till Sverige och Vassmolösa. Hade verkligen flyt denna gången; mitt plan var inte inställt och X2000 från Kastrup kom i tid till Alvesta så jag hann byta tåg. Tror aldrig det har gått så smidigt :)

I tisdags och igår shoppade jag klart mina julklappar. Är riktigt nöjd faktiskt även om jag nu är fattig som en kyrkråtta. Mamma gick någon julklappsinslagningskurs på jobbet för att tag sen så i år blir det ovanligt fagra paket under granen. Har försökt mig på lite av de olika tekninkerna som mamma har lärt mig och det blev faktisk riktigt bra. Särskilt mammas julklappar, de har fint hästpapper och etikett i kartong formade som hästsko och hjärta. Ikväll ska vi klä granen och sedan blir det jul på riktigt här hemma. Älskar verkligen julen, förstår inte varför alla stressar upp sig så mycket. Mamma och jag var och julhandlade på Allans livs här i Vassmolösa. Julmusik spelades och det var lugnt och fridfullt (typ två till kunder i butiken). Det har blivit en ny tradition i familjen att julhandla där, mycket bättre än att stressa runt och trängas på Maxi eller City Gross.

Nu ska jag ut till min älskade litta Toffel poffel. Hon är riktigt lurvig för hon går utan täcke i år. Ser ut som en nalle björn :) Marken är hård och knögglig men en liten skrittur blir det nog i alla fall. Man måste ju passa på.
Ajöss amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar