söndag 10 april 2011

Det här med stress

En grej tycker jag är lite lustig; folk säger alltid till mig att de tycker jag är så himla lugn och behärskad. När jag jobbade på djursjukhuset brukade de andra receptionisterna säga att jag alltid var så lugn och sansad och att jag fick dem att stressa av lite. De konstig är dock att jag jämt känner mig stressad. Förstår inte hur jag lyckas utsråla ett sådant lugn när jag t ex blir stressad av att borsta tänderna när klockan är mycket och jag måste se till att komma i säng. Dessutom oroar jag mig för allt möjligt jämnt och ständigt. Vill inte veta hur mina kortisol värden ser ut, skyhöga skulle jag tro.

Ofta har jag väldigt svårt att slappna av och inte göra någonting. Titta på film kan bli ren tortyr om jag inte har en stickning eller liknande att pula med.

Önskar jag var som kissen min, hon kan det här med de-stress ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar