tisdag 12 oktober 2010

There are just not enough hours in a day

Stress, stress, stress. Ligger efter extremt mycket med skolan känns det som. Ända trösten är att de flesta jag har pratat med verkar känna likadant. Här är det hårdkörning med en gång minsan. Nu ikväll har jag suttit vid dator i säker två timmar minst och försökt hitta fakta om Patent foramen ovale (= ett hål i hjärtat typ) till ett grupparbete. Hatar att läsa vetenskapliga artiklar för de är alltid fruktansvärt tråkiga plus att man inte fattar någonting eftersom de är skrivna för personer som är experter i ämnet och inte för undergraduates. Dessutom handlade allt jag hittade bara om människor, hittade nästan inget veterinärrelaterat.

Imorgon kväll däremot blir det paus i pluggandet. Först rugby träning och sedan social på Belushi´s. Egentligen borde jag nog stanna hemma och plugga men jag vill inte missa vår första social. Alla ska vara utklädda till ett djur, jag fick kyckling :P Får ta igen missad pluggtid i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar